آجر نما تایل چیست

آجر نما تایل چیست

آجر نما تایل چیست

در دهه‌های گذشته، آجر نسوز (Firebrick) به علت خاصیت مقاومت حرارتی بالایی که داشت در مکان‌هایی چون پوشش کوره‌های صنعتی یا شومینه مورد استفاده قرار می‌گرفت

امروزه اما کاربرد آجر نسوز پا را فراتر از کوره‌ها گذاشته و به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین

مصالح ساختمانی در سایر موارد صنعتی و معماری نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

آجر نما تایل نسوز به عنوان یکی از پر طرفدارین مصالح در جهان و منبعی قابل اعتماد از مصالح پایدار ساختمانی، به جهت استحکام بسیار زیاد و پتانسیل سرمایه گذاری مطمئن مشهور است. ساختار با کیفیت ، نظم ، آرامش بخش بودن و ظاهر جذاب و همیشگی یک ساختمان با نمای آجر نسوز، این ساختمان را برای خانواده شما و برای نسل های آینده این خانواده حفظ خواهد کرد. در ادامه با ویژگی های تایل نسوز بیشتر آشنا می شوید.

آجر نما تایل یکی دیگر از متریال های مرغوب و اصلی برای کار در نمای داخلی و بیرونی ساختمان می باشد. امروزه در سرتاسر جهان، برای طراحی نما ها از آجر تایل استفاده می کنند. از گذشته تا کنون مهندسان و معماران از آجر تایل در ایجاد نماهای بیرونی و نماهای داخلی ساختمان ها بهره مند می گردند. کاربرد آجر های تایل در نما های داخلی و خارجی بناها، در عین ظرافت و زیبایی، از دوام بالایی برخوردار می باشند.

با توجه به اینکه آجر نما تایل دارای تنوع رنگی که دارد، شکل ظاهری، کیفیت و مقاومت بالای آجر تایل، و هم چنین قیمت رقابتی و مناسب آن ها در بازار، به مرور زمان جایگاه خاصی را در صنعت ساختمان سازی به خود اختصاص داده است. هم چنین می توان از آجرهای تایل به صورت دو منظوره استفاده کرد. به این معنا که هم در نما های بیرونی ساختمان ها و هم به صورت تو کار، در دکوراسیون داخلی ساختمان ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و … می توان از آنها استفاده کرد.

این آجرها در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد که ابعاد آن ۲۰ *۸۰*۳ سانتیمتر می باشد و در هر مترمربع ۶ آجر تایل ۲۰ را می توانید استفاده کنید

ویژگی های آجر نما تایل :

تایل نسوز بهینه ساز مصرف انرژی

برای انرژی بهینه گرمایشی در زمستان و سرمایشی در تابستان ، آجر به طور کامل با سیستم طراحی ساختمان غیر فعال در جهت استفاده موثر از منابع طبیعی و در دسترس انرژی ترکیب می شود.تراکم فشرده طبیعی و ویژگی های عایق بندی حرارتی آجرنما نسوز به دلیل فرمولاسیون دقیق مواد سازنده آن ، درجه حرارت ساختمان را متعادل کرده و میزان مصرف انرژی را به منظور ایجاد راحتی و نیز صرفه جویی در هزینه ها در تمام طول سال کاهش می دهد.

هزینه نگهداری تایل نسوز بسیار پایین است

آجر نسوز سفید ضخیم به رنگ آمیزی یا سایر روش های لازم برای حفظ و تداوم زیبایی شناسی و افزایش طول عمر نمای ساختمان نیازی ندارد. نمای این گونه ساختمان ها از این جهت نمای ماندگار نامیده می شوند که حتی پس از گذشت ۵۰ سال هنوز هم مستحکم ،قابل اعتماد و بدون هزینه نگهداری هستند ، که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان مورد نیاز برای نگهداری ساختمان در شرایط ایده آل ، در مقایسه با دیگر مصالح می شود.

تایل نسوز دارای مقاومت بسیار زیادی است

آجر نسوز از مواد نسوزی که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت بالا حفظ می کنند ساخته می شود. آجرهای تولید شده از مواد نسوز علاوه بر مقاومت حرارتی بالا در برابر تخریباتی مانند تاثیرات مواد شیمیایی ، بار مکانیکی ، ضربات و … نیز بسیار مقاوم میباشند. این آجر نوعی آجر با ساختار مولکولی ظریف ، منظم و متراکم است و همین ساختار باعث شده از توان لازم در دماهای بالا برخوردار باشد. در ساخت آجر نسوز از خاک چینی استفاده می شود. این خاک از کانی های نسوز معدنی تشکیل شده و بیش از ۱۵۰۰درجه سانتی گراد حرارت می بیند و در نماسازی امروزی به کار می رود.

مزایای استفاده از تایل نسوز

زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد ، مقاومت در برابر گرما و حرارت بالا ، عایق صوتی ، وزن پایین و سبک ، استحکام و مقاومت بالا ، ماندگار و با دوام ، اتصال راحت و مناسب با سازه ، امکان بهره بردن از خشت های شکسته و نیمه شکسته در ساختمان ، تنوع در سایز و اندازه ، عایق در برابر سرما و گرما

مقاوم در برابر فرسایش و افتادگی نما ، عدم نیاز به اسکوب و نگه دارنده ، دارای تنوع بالایی در کاربرد و الگوی چیدمان ، عدم شوره یا سفیدک زدن نما ، سازگار با محیط زیست ، عدم نیاز به ابزارهای خاص در زمان اجرا ، رنگ طبیعی و ثابت در برابر اشعه ی خورشید ، همخوانی با هنر معماری ایرانی ، مقاومت در برابر آتش سوزی ، مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی ، جذب آب پایین

جهت اطلاع از شرایط و قیمت آجر نسوز روی لینک ورود کلیک نمایید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


خانه اصفهان – خیابان نوبهار شمالی
پروژه منطقه کوهپایه اصفهان
پروژه خانه اصفهان
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 5
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 4
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل