نمای سنگ بهتر است یا آجر ( قسمت سوم)

نمای سنگ بهتر است یا آجر ( قسمت سوم)

قوانین شهرداری ها درباره آجر و سنگ نما

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، آجر نما از دو جهت ایمنی و عایق حرارتی بر سنگ برتری دارد. درست به همین دلیل است که شهرداری‌های بیشتر مناطق کشور، سخت‌گیری بیشتری نسبت به استفاده از سنگ نما دارند. در برخی از مناطق، سازنده‌ها تنها می‌توانند ۲۰ درصد از نمای ساختمان را سنگ کنند و نمای ساختمان را به نمای ترکیبی تغییر می‌دهند. این سخت‌گیری در شهرها و مناطق زلزله‌خیز،بیشترنیزمی‌شود.
بنابراین استفاده از نمای آجری و نمای سنگی به صورت ترکیبی بیشتر مورد پسند سازندگان و مصرف‌کنندگان است.

چند ویژگی بارز آجر نما نسوز :

استحکام و مقاومت بالا

آجرهایی که در نماهای ساختمانی استفاده می‌شوند دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند. این موضوع باعث می‌شود که طول عمر نمای ساختمان افزایش پیدا کند.

مواد اولیه در دسترس

مواد اولیه در دسترس برای ساخت انواع آجرهای نما، یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی است که می‌توان با استفاده از آن نماهای آجری زیادی را تولید کرد.

قیمت مناسب

از آنجایی که مواد اولیه آجرهایی که برای نمای ساختمان استفاده می‌شوند بسیار در دسترس هستند در نتیجه قیمت این آجرها نیز مناسب و ارزان خواهد بود. به صورت کلی آجر یکی از متریال و مصالح ارزان در ساخت انواع ساختمان‌های مختلف است. البته قیمت آجر نما با توجه به نوع آجر متفاوت خواهد بود. قاعدتاً بعضی از این آجرها کیفیت بالاتری دارند که متناسب با آن نیز قیمت آن‌ها بیشتر از سایر آجرهای نما خواهد بود.

قابل اجرا در تمامی اقلیم های آب و هوایی

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب آجر نماها این است که می‌توان از آن در هر نوع آب و هوایی استفاده کرد. به همین دلیل است که اگر شما به هر شهری در ایران سفر کنید می‌توانید ساختمان‌هایی با نماهای آجری را ببینید.

استحکام و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

از آنجایی که آجرنماها معمولاً از نوع آجر نسوز هستند استحکام و مقاومت زیادی در برابر حرارت و آتش سوزی دارند. این موضوع یکی از ویژگی‌هایی است که افراد زیادی تمایل دارند که از نماهای آجری به خصوص در مناطق گرمسیر استفاده کنند.

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم، آجر نما از جهات بسیاری بر سنگ نما برتری دارد. این متریال، طول عمر بیشتری داشته و در برابر عواملی مانند تغییرات دمایی و رطوبت، مقاوم‌تر است. تنها برتری سنگ نما در این زمینه نسبت به آجر، آبگریزی بیشتر است که آن هم با استفاده از محلول نانوی آجر نما، برطرف می‌شود.

از سوی دیگر، نمای آجری متریالی ایمن‌تر است. این محصول، وزن سبک‌تری داشته و به سبب پیوند بهتری که با مصالح زیرین خود برقرار می‌کند، احتمال سقوط کمتری دارد. حتی در صورت سقوط نیز خسارات کمتری به بار می‌آورد. ازنظر تنوع در طرح و رنگ، آجر نما کمی برتری دارد؛ اما حال و هوای این دو کاملا متفاوت بوده و انتخاب را به سلیقه‌ی شما وابسته می‌کند.

اگر مسئله‌ی قیمت را هم در نظر بگیرید، آجر نما محصولی ارزان‌تر است و نصب و حمل‌ونقل آسان‌تر و کم‌هزینه‌تری هم دارد. این محصول کمک می‌کند که دیوار در برابر حرارت و صوت نیز عایق شود. مجموع این دلایل سبب شده‌اند که شهرداری‌ها نیز قوانین خود را نسبت به استفاده از سنگ نما سخت‌گیرانه‌تر کنند.

 

سوالات متداول مقایسه سنگ نما با آجر نما

اصلی‌ترین تفاوت سنگ نما با آجر نما چه مواردی است؟

اگر بخواهیم اصلی‌ترین موارد تفاوت سنگ نما و آجر نما را برای شما ذکر کنیم باید بگوییم که مواردی همچون دوام آجر و سنگ نما، مقاومت در برابر رطوبت، آبگریزی نمای سنگی و آجر نما، مقاومت در برابر میکروارگانیسم‌ها، تغییر رنگ سنگ نسبت به آجر، ایمنی نما و غیره را شامل می‌شود که هر یک را به طور جداگانه تحلیل و بررسی کردیم.

قوانین شهرداری درباره آجر نما و سنگ نما چیست؟

متاسفانه به دلیل اینکه کشور ایران در گسل‌های اصلی زلزله قرار دارد و در این چند وقت اخیر زلزله‌های ایران افزایش داشته است، شهرداری‌ها قوانین جدیدی وضع کرده‌اند که عمده‌ترین مسئله این قوانین ترک خوردن و پرتاب خورده سنگ به بیرون از نمای ساختمان است و از این رو پروژه‌هایی که از آجر نما استفاده شده باشند راحت‌تر جواز ساخت‌وساز می‌گیرند.

متریال و کانی های پایه نسوز

مواد اولیه تشکیل دهنده آجر نسوز نما صد درصد از کانی های طبیعی بوده و با فرمولاسیون اختصاصی ترکیب می‌شوند. در آجرهای آنتیک و نما چوب نیز مواد اولیه از ۱۵ نوع مواد معدنی تشکیل شده است و کاملا طبیعی و دوستدار محیط زیست می‌باشد.

آیا رنگ آجر نما با گذشت زمان تغییر می کند؟

خیر، رنگ آجرها تماما بخاطر ترکیب مواد اولیه و خاک نسوز طبیعی می‌باشد، این خاک با پخت در کوره در دمای معین، رنگ مد نظر را می‌گیرد. یکی از روش‌های فهمیدن اینکه آجر مرغوب است یا خیر رنگ آن می‌باشد، به گونه‌ای که اگر آجر را بشکنید، رنگ بیرون و داخل آجر باید یکرنگ باشد، که این مورد در شرکت کاملا طبیعی می‌باشد و با گذشت زمان و در طول زمان تغییر نخواهد کرد.

گاها مشتریانی که از چند برند نامعتبر خریداری کرده‌اند و از خرید خود ناراضی هستند به شرکت  مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند که در بعضی از کارخانه‌های آجر که کیفیت پایینی دارند، رنگ را بر روی آجر زده‌اند و بعد از مدتی رنگ‌ها از آجر پاک شده است. ما این اطمینان را به شما می‌دهیم  هیچگونه رنگ اضافی بر روی آن زده نشده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


خانه اصفهان – خیابان نوبهار شمالی
پروژه منطقه کوهپایه اصفهان
پروژه خانه اصفهان
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 5
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 4
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل