راهنمای خرید آجرمرغوب کارخانه آجرنما نسوز آذردژ

راهنمای خرید آجرمرغوب کارخانه آجرنما نسوز آذردژ

راهنمای خرید آجرنما نسوز مرغوب (استعلام قیمت آجر نسوز ) :

با وجود ظهور مصالح جدید برای سازه‌های مدرن،آجر همچنان اصالت و ماهیت خود را در میان سایر مصالح حفظ کرده است. مقاومت، پایداری و استحکام قابل توجه آجر سبب شده تا همچنان از این ابزار به عنوان ضروری‌ترین و کلیدی‌ترین مصالح ساختمانی استفاده شود. از جمله کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع آجر می‌توان آجر نما نسوز را نام برد.آجر نما ، متریالی زیبا و منحصر به فرد است و یک ساختمان آجری از گذشته تاکنون نه تنها برای یک کوچه و خیابان که برای یک شهر ارزش‌آفرینی کرده است. در واقع پیوند آجر با روح هنر و معماری اصیل ایرانی، چنین جایگاهی را به آن بخشیده است.

آجرنیز مانند هر مصالح ساختمانی دیگری تفاوت‌های بسیاری دارد ، آجر نامرغوب علاوه برزمان ماندگاری کم، ظاهر ناخوشایندی را به ساختمان می دهد.

می‌دانیم که هر چیز بی‌کیفیت ، دوام بالایی ندارد اما در مورد متریال ساختمانی این مورد کمی متفاوت‌ است. چرا که سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر آن مدام در معرض پدیده‌هایی مانند برف و باران و سردی و گرمی هواست. ازین رو استفاده از مصالح بی‌کیفیت، در زمانی کوتاه ساختمان را نیازمند بازسازی و صرف هزینه‌های گزاف می نماید.

نکات مهم در خرید آجر باکیفیت

برای خرید آجر نما نسوز  در هر کاربردی مانند نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و … در بین نمونه‌های بی شمار در بازار، تنها انتخاب رنگ و طرح و ابعاد آجر کافی نیست بلکه باید به مواد تشکیل‌دهنده، پروسه تولید، دمای پخت و انسجام آجر ؛ توجه نمود. به چه آجری، آجر با کیفیت می‌گویند؟

آجر با کیفیت، آجری است که از سفتی مناسب و انعطاف پذیری ایده‌آل برخوردار باشد. علاوه بر آن، آجر مرغوب و باکیفیت بایستی به خوبی پخته شده باشد. رنگ یک آجر باکیفیت روشن و زنده است. اگر دو آجر مرغوب را به یکدیگر بزنید، صدایی از آن شنیده می‌شود که ناشی از کیفیت و سطح مرغوبیت آن است. از دیگر نشانه‌های آجر با کیفیت،مواد تشکیل‌دهنده آن متراکم تر از آجرهای نامرغوب است.

برای خرید آجرمرغوب توجه به نکات زیر ضروری است

  • نخستین گام این است که از برندهای معتبر و شناخته شده و دفاتر و نمایندگی‌های رسمی آنها خریداری کنید. چرا که اعتبار چندین ساله متضمن کیفیت محصولات آنان است

  • قبل از خرید آجر نما نسوز؛ پروژه‌های اجرا شده با آجر مورد نظر را مشاهده نمایید و کیفیت آن را پس از اجرا ببینید. پس از گذشت زمان باید شکل ظاهری و کیفیت آجر بدون تغییر باشد.

  • در خرید تمامی متریال ساختمانی از جمله آجر صرفه‌جویی نکنید چون با خرید نمونه باکیفیت در واقع یک سرمایه‌گذاری بلند مدت کرده‌اید و سال‌ها از صرف هزینه‌هایی چون تعمیرات و … بی نیاز هستید.

  • خمیده بودن آجر بیش از مقدار استاندارد از نکات منفی آن است چون نشان‌دهنده پختن آجر در درجه حرارتی پایین است و به این نوع از آجرها اصطلاحا آجر نپخته می‌گویند.

  • آجرهای نسوز در دماهای بالا مقاومت خوبی دارند و تغییر شکل نمی‌دهند. برای مثال آجرنما نسوز آذردژ تا دمای 1200 درجه سانتیگراد را تحمل می نماید.

  • بسته‌بندی آنها را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن و یکنواخت بودن رنگ آنها (کد انتخابی یکسان) مطمئن شوید.

آزمایش‌های زیر نیز می‌تواندکیفیت آجر مورد نظرتان نشان دهد.

  • آزمایش میزان جذب آب

  • آزمایش سختی و مقاومت آجر

  • اندازه استاندارد آجر

  • آزمایش ضربه

  • آزمایش صدا

  • آزمایش شوره‌زنی

آزمایش میزان جذب آب

میزان چسبندگی یا همان خاصیت مکندگی آجر باید 15 درصد باشد. چرا که مکندگی آجر از این مقدار کمتر باشد، ملات به خوبی به آجر نمی‌چسبد. اگر چنانچه این مقدار بیشتر از 20 درصد باشد، تمامی آب ملات به آجر جذب می شود. در نتیجه ملات خراب شده و روند آجر چینی به خوبی انجام نمی‌شود. در این آزمایش ابتدا آجر خشک را وزن می‌کنند و سپس آجر را 24 ساعت در آب نگه می‌دارند و در حالت خیس دوباره وزن می‌کنند. میزان اختلاف وزن میزان جذب آب را نشان می‌دهد و هرچه این مقدار کمتر باشد آجر باکیفیت‌تر است.

آزمایش سختی و مقاومت آجر

قبل از خرید آجر نما نسوز به شکل ظاهری آجر توجه کنید، اگر آجر دارای حفره‌هایی بود از خرید آن اجتناب کنید برای این آزمایش ابتدا یک آجر را می‌شکنند و فشردگی ذرات آن، وجود ترک و حفره در آن را بررسی می‌کنند اگر داخل آجر فضاهای خالی بسیاری وجود داشته باشد، آجر پوک است و مرحله فشرده‌سازی در آن به خوبی انجام نشده است. آجرهای بی‌کیفیت پوک در فصل زمستان و یخبندان دچار ترک و شکستگی می‌شوند. مقاومت آجر در برابر عوامل بیرونی موردی است که باید پیش از خرید بررسی شود ، سطح آجر را با یک جسم سخت خراش می‌دهند. اگر اثری روی آن باقی نماند، آجر باکیفیت است.

اندازه استاندارد آجر

شکل ظاهری آجر از جمله فاکتورهای کلیدی است که باید در وهله اول به آن توجه کنید. سایز، اندازه، رنگ یکنواخت و مواردی از این نظر از جمله مشخصات ظاهری است. شکل کاملاً مستطیل نشانه روند صحیح پخت و قالبگیری آجر است.

آزمایش ضربه

آجرهای با دوام و مقاوم نباید به راحتی دچار ترک یا شکستگی شوند، برای بررسی تحمل ضربه آجر، آن را از فاصله یک متری سطح زمین رها می‌کنند. اگر بشکند نشان‌دهنده نامرغوب بودن آن است.

آزمایش صدا

علاوه بر این صدای برخورد آجرها با یکدیگر نشانه‌ای کیفیت آنهاست. در آزمایش صدا دو آجر را به صورت رندوم انتخاب می‌کنند و به هم می‌کوبند. در صورتی که صدایی که به گوش می‌رسد، فلز مانند باشد، آجر باکیفیت است. اما صدای بم به پوک بودن آجر اشاره دارد.

 آزمایش شوره زنی

شوره زدن مشکلی است که در مواجهه با بعضی از آجرها احتمالا با آن مواجهه شده‌اید و به دلایل متعددی از جمله جنس آجر بستگی دارد. برای رهایی از این مشکل پیش از آنکه آجری خریداری کنید، می‌توانید آزمایشی را که در ادامه به آن می‌پردازیم را انجام دهید.در این آزمایش که به منظور تشخیص وجود مواد قلیایی در آجر انجام می‌شود، آن را به مدت 24 ساعت داخل آب قرار می‌دهند، سپس خارج می‌کنند تا خشک شود. پس از خشک شدن اگر لایه‌ای سفید یا خاکستری روی سطح آجر دیده شود، نشان‌دهنده وجود مواد قلیایی در آجر است.در مورد نتیجه این آزمایش به این نکته دقت کنید که وجود مواد قلیایی تا مقداری در آجر طبیعی است. به این صورت که اگر 10 درصد آجر لایه سفید رنگ باشد مورد قبول، 10 تا 25 درصد، متوسط و بیش از آن باشد، استاندارد نیست.

سخن آخر

اگر تا به امروز به دنبال خرید مصالح ساختمانی بوده باشید، متوجه شده اید که یکی از گسترده‌ترین محصولات به دلیل محبوبیت بسیار بین مردم ایران، آجرنما نسوز است. به دلیل تنوع آجر؛ دانستن نکات مرتبط با راهنمای خرید آن این بستر را برایتان فراهم می‌کند تا با علم بیشتری آجرهای مورد نظرتان را تهیه کنید. اما موضوع مهم این است که در این بازار بزرگ محصولات با کیفیت و نامرغوب در کنار هم عرضه می‌شوند و برای تشخیص بین آنها باید اطلاعات جامعی از ویژگی‌های یک آجر مرغوب داشته باشید. برخی از نکات از جمله بررسی شکل ظاهری آجر بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توان سطح کیفیت آجر مرغوب را از آجر نامرغوب شناسایی کرد ولی خرید از کارخانجات و سایت های معتبر، اطمینان از خرید آجر نمای نسوز  با کیفیت را فراهم می نماید.

 استعلام قیمت آجر نسوز آذردژ

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


خانه اصفهان – خیابان نوبهار شمالی
پروژه منطقه کوهپایه اصفهان
پروژه خانه اصفهان
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 5
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 4
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل