معرفی آجرنما نسوز سفید آذردژ و روش نصب آن

معرفی آجرنما نسوز سفید آذردژ و روش نصب آن

آجر نسوز سفید

  • آجر نسوز سفید یا سفید صدفی ، به انگلیسی ( White Firebricks ) یکی از پر طرفدارترین آجر های نسوز نما میباشد که امروزه درصد بالایی از تولید و عرضه را در بازار آجر نما به خود اختصاص داده است و شاید اولین سوالی که در ذهن شما به وجود آمده باشد علت این محبوبیت باشد ! بگذارید از یک منظر علمی و هنرمندانه به این سوال پاسخ دهیم. ” لئوناردو دی سر پیرو داوینچیدانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش معماری، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی در دوره رنسانس درباره رنگ سفید میگوید : اولین رنگ در همۀ رنگ‌ها سفید است. ما سفید را به عنوان نماینده نور تعیین می‌کنیم که بدون آن هیچ رنگی دیده نمی‌شود.

آجر سفید با قابلیت ترکیب شوندگی بالا با رنگ های دیگر

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد رنگ سفید ، رنگی خنثی و اولین پایه برای دیگر رنگ ها می باشد بنابراین به آسانی میتوان آجر سفید را با انواع آجرهای نسوز دیگر مانند آجر قرمز انگلیسی ، آجر طوسی ، قهوه ای و ترکیب نمود و صد ها طرح جذاب در نمای داخلی و خارجی خلق کرد.
مقاومت بالای آجر سفید
تمامی آجر  نما های نسوز استاندارد و طبیعتا آجر نسوز سفید در درجه حرارت بالا ( حرارتی در حدود 1100 درجه سانتی گراد ) تولید و ساخته می شوند و همین امر موجب افزایش مقاومت آجرهای نسوز می گردد و در شرایط جوی متفاوت مانند تابش نور آفتاب ، بارش باران و تغییر رنگ نداده و دچار ترک ، یا شوره آجر نیز نمیشوند.
اگر قصد نورپردازی را برای نمای داخلی و یا خارجی ساختمان خود دارید، آجر سفید نما یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد چرا که افکت ها و نورپردازی های مورد نظر شما بر روی آجر سفید به بهترین شکل خود را نشان خواهد داد

دیگر مزایا آجر سفید نسوز

  1. استحکام و مقاومت بالا
  2. مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  3. جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد (۸ الی ۱۸ درصد وزن آجر )
  4. تراکم مولکولی خوب آجرنما و دانه بندی مناسب
  5. قیمت مناسب
  6. رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  7. مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه

کاربرد آجر نسوز سفید

از کاربردهای آجرهای سفید و آجر نسوز سفید می‌توان به زیباسازی ساختمان اشاره کرد زیرا زیبایی و جذابیت نمای بیرونی ساختمان از اهمیت فراوانی برخورد است، البته در برخی از بناها در کل ساختمان ممکن است از آجر سفید صدفی استفاده شود و واقعاً بنای زیبایی به وجود بیاید. امروزه از آجرهای نسوز سفید در داخل ساختمان و دکوراسیون داخلی منزل نیز استفاده می‌شود. سفید بودن آجرهای دیوارهای منزل باعث به وجود آمدن یک فضای باز، دلپذیر و مدرن می‌شود. همچنین از آجر سفید برای زیباسازی کف پیاده‌روها نیز بهره‌برداری می‌شود.
در برخی از منازل طراحی‌هایی از آجر سفید را مشاهده می‌کنیم که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند و احساس خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند. یک دیوار آجری سفید رنگ می تواند یکی از بهترین روش‌ها برای دکوراسیون منزل شما باشد که از لحاظ ماندگاری و سبک، کاملاً مورد پسند واقع می‌شود. وقتی رنگ پس‌زمینه سفید باشد

دستورالعمل نصب آجرنما نسوز سفید

  1. ملات خور پشت آجر نباید بیشتر از 4 سانتیمتر باشد.
  2. ملات همگن باشد و نسبت آب، سیمان، شن و ماسه صحیح و درست انتخاب شود.
  3. سیمان مورد نیاز ملات به نسبت سه پیمانه سیمان سفید و یک پیمانه سیمان سیاه انتخاب و مخلوط شود.
  4. ملات نه خیلی روان و آبکی و نه خیلی سفت باشد، به نحوی که آجر جذب آب کمتری داشته باشد تا چهره آجر سفید و صدفی باقی بماند.
  5. چون آجر نسوز سفید به لحاظ مواد تشکیل دهنده آن بین 20-18 درصد وزن خود را آب جذب می کند سعی کنید موقع نصب، این جذب آب که همان آب ملات سیمان است بیش از 5 الی 10 درصد نشود.
  6. برای جلوگیری از تغییر رنگ احتمالی ناشی از ماندگاری آب سیمان در آجر، پیشنهاد میشود در فصل سرما و یخبندان از نصب آجر سفید پرهیز شود.
  7. چنانچه در تهیه ملات دقت کافی نشود در آجر جذب آب بیشتری صورت می گیرد و ماندگاری بیش از حد آب سیمان در آجر ممکن است روی سطح آجر شوره های برفکی سفید یا رنگی موجود در مواد قلیایی سیمان ظاهر شود.
  8. بندکشی آجر سفید را 15 روز بعد از اتمام نما انجام دهید.
  9. در بندکشی حتماً از پودر الیافی مخصوص بندکشی آماده استفاده کنید و بندکشی را به فرد بندکش مجرب بسپارید.
  • نکته : اندازه بندکشی بین آجر ها می بایست هنگام خرید محاسبه شود و در نتیجه از متراژ کم گردد. به طور معمول 1 سانتیمتر برای عرض و طول هر آجر بندکشی در نظر گرفته خواهد شد
  • چنانچه قصد نانو کردن نما را داشته باشید ابتدا نما را شستشو داده و تمیز نمائید و 15 روز بعد نانو کنید ترجیحاً این کار را در فصل گرما انجام دهید.
 واحد پژوهش و تحقیقات شرکت آجر نسوز آذر دژ اصفهان
 www.azardezhajor.com
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


خانه اصفهان – خیابان نوبهار شمالی
پروژه منطقه کوهپایه اصفهان
پروژه خانه اصفهان
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 5
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 4
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل