آجر شاموتی آذردژ

آجر شاموتی آذردژ

آجر شاموتی آذردژ

از زمان‌های قدیم تا الان همواره آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی و قدیمی‌ترین مصالح به کار گرفته شده است. آجر‌ها از نظر مقاومت، ابعاد ظاهری و کاربرد متفاوت هستند که یکی از انواع آنها که امروزه و خصوصا در دهه‌های اخیر کاربرد آن پر رنگ‌تر شده است آجر نما است که در نما‌های ساختمان و به منظور‌های مختلفی از جمله ظاهر زیبا برای درون و بیرون ساختمان، عایق بودن و غیره به کار می‌رود. آجرنما به گونه‌ای ساخته می‌شود که در هنگام استفاده نیازی به روکش یا اندود نداشته باشد و همچنین به روش دستی یا ماشینی تولید می‌شود. آجر شاموتی آذردژ نیز یکی از انواع آجر نما است که کاربرد، روش ساخت و مزیت‌های آن در زیر ذکر شده است.

 

آجر شاموتی آذردژ چیست

ریشه کلمه شاموت به کشور آلمان مربوط می‌شود. منظور از شاموت بخشی از مواد اولیه همچون خاک رس و خاک نسوز است که از قبل آماده و پخته شده‌اند و باید با مواد خام مخلوط بشوند.

آجر شاموتی آذردژ را باید جزو مصالح ساختمانی بدانیم که در رنگ و سایز بسیار متنوع است و با رنج قیمتی مناسبی که دارا است، قادر است مشتری‌های زیادی را به سمت خودش جذب کند.

آجر شاموتی آذردژ از ترکیب‌شدن چند عنصر و ماده اصلی همچون ۷۰ درصد سیلیسیم و چیزی بین ۳۰ درصد اکسید آلومینیوم و بهره‌گیری از عناصر دیگری مانند پتاسیم و کلسیم تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.
تحمل دما برای اجر شاموتی آذردژ نسبت به خاک و موادی که در آن استفاده شده است دارد. انواع اجر شاموتی آذردژ به طور میانگین قادر به تحمل دمای بین ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه را دارند.

نحوه تولید آجر شاموتی آذردژ

به‌طورکلی برای ساخت آجر نسوز باید از مواد اولیه باکیفیت استفاده کرد که مقاومت بالایی را از خودشان در برابر عوامل محیطی نشان بدهند.

شاموت محصولی است که به شکل خرد و دانه‌ای از قبل آماده شده و پس از تهیه آن باید به سراغ پخت آجر بروید. شاموتی آذردژ که خریداری کردید باید با مقدار مشخصی از آب‌وخاک رس مخلوط شود تا ترکیب اولیه ما آماده بشود.

بهترین رنگ آجر شاموتی آذردژ

کاربرد اجر شاموتی آذردژ نسبت به دیگر آجرهای نسوز بیشتر بوده و از تنوع رنگ و مدلی بالاتری برخوردار است. انواع اجر شاموتی آذردژ را می‌توان به آجرهای زرد با تنوع رنگ  تا متمایل به قرمز (شاموتی آذردژ پرتقالی ) تشبیه کرد چرا که شباهت‌های زیادی بین این دو آجر وجود دارد.

برای برخی از مدل‌های آجرها بهتر است رنگ آجر انتخابی با منظره و رنگ پس‌زمینه تطابق بیشتری داشته باشد. اجر شاموتی آذردژ نیز از این دسته آجرها محسوب می‌شود. رنگ آجرها نشان‌دهنده سابقه تاریخی و یا احراز هویت یک ساختمان و سازه است.. تنوع رنگی در اجر شاموتی آذردژ بسیار بالا است

آجر شاموتی آذردژ یکی از چندین مدل آجر نسوز است که به‌منظور بالابردن استحکام و مقاومت ساختمان استفاده می‌شود. انواع اجر شاموتی آذردژ با طرز تهیه خاص و پخت اصولی قادر خواهند بود تا در برابر ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد از خودشان مقاومت نشان دهند. کاربرد اجر شاموتی آذردژ باتوجه‌به نسوز بودنش و قیمت مناسبی که دارد بسیار زیاد بوده و توده مردم با استقبال از این محصول باعث بالا بیشتر شدن تنوع این آجر شدند.

 مزایای آجر شاموتی آذردژ

با توجه به اینکه آجر شاموتی آذردژ نوعی آجر نسوز است بنابراین مقاومت دمایی بالایی دارد و از کانی‌های معدنی و پوکه‌هایی با مقاومت بالا ساخته می‌شود. مواد تشکیل دهنده آجر نسوز از جمله آجر نسوز شاموتی آذردژ باید خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را در برابر عوامل محیطی و درجه حرارت‌های بالا حفظ کند.

مزیت‌های استفاده از آجر نسوز شاموتی آذردژ می‌تواند شامل: مقاومت بالا، تنوع رنگ، سازگاری با محیط زیست، عایق بودن در برابر سرما و گرما و همچنین تنوع سایز زیاد باشد.

از آجر شاموتی آذردژ می‌توان در ساخت شومینه و باربیکیوهای آجری داخل ساختمان بهره گرفت. به‌طورکلی از انواع آجر شاموتی آذردژ در نمای داخلی و خارجی استفاده‌های بسیاری می‌شود.

از انواع آجر شاموتی آذردژ استفاده‌های دیگری نیز می‌شود که بارزترین آنها صنایع ذوب‌آهن، ریخته‌گری و شیشه‌گری است. البته لازم به ذکر است که از آجر شاموتی آذردژ در صنعت فولاد و کوره‌های زغال نیز استفاده‌هایی به عمل می‌آید.

سایر مزایای آجر نما شاموتی آذردژ:

آجر نما شاموتی آذردژ در طیف رنگی متنوعی تولید می شود که امکان انتخاب طرح و رنگ مناسب برای نمای ساختمان را فراهم می کند.

آجر نما شاموتی آذردژ دارای استحکام بسیار بالایی است و در برابر عوامل مخرب مانند ضربه، فشار و رطوبت مقاوم است.

آجر نما شاموتی آذردژ در برابر حرارت بالا مقاوم است و برای استفاده در نمای ساختمان هایی که در معرض آتش سوزی قرار دارند، مناسب است.

آجر نما شاموتی آذردژ دارای جذب آب کم است و در برابر رطوبت مقاوم است.

سوالات متداول

آجر شاموتی آذردژ مناسب چه ساختمان هایی است؟

 برای استفاده در نمای ساختمان هایی که در معرض عوامل مخرب مانند ضربه، فشار، رطوبت و حرارت بالا قرار دارند، مناسب است. به عنوان مثال، این نوع آجر برای نمای ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی که در مناطقی با آب و هوای نامساعد قرار دارند، مناسب است.

قیمت آجر شاموتی آذردژ چقدر است؟

قیمت آجر شاموتی آذردژ بسته به نوع، کیفیت و ابعاد آن متفاوت است. به طور کلی، قیمت آن نسبت به سایر انواع آجر نما، مناسب تر است.

انواع آجر شاموتی آذردژ چیست؟

در انواع مختلفی تولید می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساده: این نوع آجر از شکل ساده ای برخوردار است و برای نمای ساختمان های مدرن مناسب است.

طرح دار: این نوع آجر دارای طرح های مختلفی است و برای نمای ساختمان های سنتی مناسب است.

رستیک: این نوع آجر دارای ظاهری روستیک و قدیمی است و برای نمای ساختمان های کلاسیک مناسب است.

آیا آجر شاموتی آذردژ مقاومت به آتش دارد؟

بله، یکی از ویژگی‌های بارز این نوع آجر، مقاومت بالا به آتش است. این ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای ساخت دیوارها و سازه‌های مستعد حرارت می‌کند.

آیا آجر نما شاموتی آذردژ قابل بازیافت است؟

بله، این آجر از مواد بازیافتی تولید می‌شود، که این ویژگی آن را به یک گزینه سازگار با محیط‌زیست تبدیل می‌کند. استفاده از آن می‌تواند به کاهش تولید زباله و حفظ منابع طبیعی کمک کند.

آیا آجر شاموتی آذردژ مناسب برای ساخت دیوارهای خارجی است؟

بله، این آجر به عنوان یک مصالح مقاوم به عنوان دیوارهای خارجی به‌کار می‌رود. ویژگی‌های عایق حرارتی آن، می‌تواند به بهبود کارایی انرژی ساختمان و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش کمک کند.

آیا آجر شاموتی آذردژ نیاز به نگهداری خاصی دارد؟

خیر، این آجر به دلیل مقاومت بالا و خصوصیات عایقی که دارد، نیاز به نگهداری خاصی ندارد. تمیزی و نگهداری آسان از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شود

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


پروژه ها


خانه اصفهان – خیابان نوبهار شمالی
پروژه منطقه کوهپایه اصفهان
پروژه خانه اصفهان
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 5
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 4
تصاویر متنوع از نما های زیبا با آجر نسوز آذردژ 3

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل